Amerikanska pannkakor


// Råkade försova mig imorse så åkte inte till skolan alls, tyckte det vsr ovärt med 2 timmar där och sen åka hem igen. Så stannade hemma och pluggade, då slutade internet funka helt plötsligt, tur det var runt 12 tiden så jag kunde göra en god lunch! Gjorde dock en onyttig.. Ica som levererade receptet idag. 

Recept:
2 1/2 dl vetemjöl (jag hade 1 dl mindre mjöl ochh tog 1 dl grahamsmjöl istället) 
2 msk bakpulvet 
2 msk strösocker (jag tog 1msk stevia) 
1 krm salt
2 1/2 dl mjölk
2 msk snält smör
1 ägg 

Gör så här:
Blanda de torra ingredienserna  i en skål. Vispa först ner mjölken, sedan smöret och sist ägget. Vispa till en slät smet. 
Pensla en plöttlagg eller stekpanna med lite smör och klicka ut ca 1 mak smet per pannkaka. 
Grädda ca 1 1/2 minut, tills det börjar bli lite bubblor på ytan. Vänd och grädda ytteeligare ca 1 1/2 minut. Kag hade lite sirap och hallon på. 
Recept | |
#1 - - Agnes:

Åh, mums!!

Svar: Ja! Prova dem! :-D
This is me:

#2 - - Bintu Malm Fraser:

Åh det ser jätte gott ut! Ska testa det ikväll om jag hinner :-) Låter rätt enkelt oxå. Och enkelt gillar jag!

Svar: De är jättegoda! Ja receptet är enkelt och så har man grejerna ofta hemma :-)
This is me:

#3 - - ɑ n n i k ɑ:

Super mumsigt :D

Svar: Ja verkligen :-D
This is me:

Upp